Tuve Skånberg etta i provvalet för Kristdemokraterna i Skåne

Provvalet inför valet 2010 i Skåne län för Kristdemokraterna är nu klart och presenteras på distriktets hemsida.

Valdeltagandet av Skånedistriktets 1823 medlemmar har varit 24 %.

Jag blev nominerad till det rådgivande provvalet för riksdagsvalet, och fick frågan av valberedningen om jag stod till förfogande. Och det har jag svarat att jag gärna gör. Jag känner stor ödmjukhet och tacksamhet för det förtroende som provvalet visat mig.

Provvalsresultat Riksdag

      Namn                            Poäng

1.      Skånberg, Tuve     1537
2.      Anefur, Michael        1140
3.      Lantz, Kenneth        1081
4.      Einarsson, Per           896
5.      Arnold, Otto von        895
6.      Thunberg, Lars          571
7.      Sjödahl, Magnus        556
8.      Unosson, Christer     548
9.      Wirödal, Berit            527
10.    Södertun, Birgitta      493
11.     Gustavsson, Robin   474
12.     Nilsson, Anna-Karin  450
13.     Damm, Sofia              439
14.     Engström, Lennart    404
15.     Caesar, Christer        385
2 Responses to Tuve Skånberg etta i provvalet för Kristdemokraterna i Skåne

  1. Jonas Segersam skriver:

    Grattis Tuve! Hoppas nu skåningarna tar vara på din röststyrka 😉

  2. […] 7,43 procent (1387 kryss), och  i riksdagsvalet 1998 8,1 procent (1831 kryss). Jag vann också KD:s provval i Skåne inför valet […]

Kommentera

