Personkryss ger riksdagsplats

Nu på onsdagseftermiddagen kl 14 står det nu helt klart att väljarna i norra och östra Skånes valkrets har personkryssat in mig i riksdagen 2010 – 2014. Jag fick nära 1200 kryss eller nära 13 procent av rösterna.

Jag känner mig ödjmukt mycket tacksam och glad för förtroendet. Tack till alla som röstat på Kristdemokraterna, tack till partivänner,  tack till alla de som kryssat mig, stött, uppmuntrat och hjälpt till på olika sätt!

Ett särskilt tack sänder jag till Gunnel Larsson i Viken som på eget initiativ startat en ”fanclub” på Facebook som fått 123 medlemmar att samlas kring ”Tuve Skånberg ska åter till riksdagen!” Gunnel är helförlamad från axlarna och nedåt, och har med den kraft som står till buds kunnat sköta denna fanclub på ett fantastiskt sätt. Tack Gunnel, och tack vänner i fanclubben! 

Gunnel Larsson, Viken

5 Responses to Personkryss ger riksdagsplats

  1. Tomas Ander skriver:

    GRATTIS! Härligt! Kanonroligt!

  2. Cecilia skriver:

    Grattis Tuve! Nu hoppas vi verkligen på dig!

    Mvh/ Cecilia i Ängelholm

  3. Gunnel Larsson skriver:

    Om än jag inte riktigt är helförlamad så har du rätt i att kroppen inte alltid säger ja till allt och inte minst därför är jag så glad att du Tuve som har orken och samma tankar som jag ger dig iväg för att frimodigt återta din plats i riksdagen! Alla kan göra något, men ingen kan göra allt, i egen kraft! Gud välsigne dig Tuve, i Jesu namn! ◄♥►

  4. Sebastian skriver:

    Grattis! Kom ihåg att som personkryssad sitter du med ett starkare mandat än de flesta andra i riksdagen.

  5. Rickard skriver:

    Mycket bra nyheter! Jag försökte personrösta från Stockholm, men det gick inte… Gör ett bra jobb nu och stå upp för värdekonservatism i riksdag, regering och parti!

Kommentera

